Ontmoeting met de Turkse leerlingen! - Reisverslag uit Ankara, Turkije van PoInt PoInt - WaarBenJij.nu Ontmoeting met de Turkse leerlingen! - Reisverslag uit Ankara, Turkije van PoInt PoInt - WaarBenJij.nu

Ontmoeting met de Turkse leerlingen!

Door: Meneer Jacobs en mevrouw Alberts

Blijf op de hoogte en volg PoInt

22 April 2012 | Turkije, Ankara

Vanochtend werden we wakker in Turkije! Lekker warm weer en een lekker ontbijt in het hotel.
Vandaag was een belangrijke dag want de Nederlandse dames zouden voor het eerst hun gastgezinnen ontmoeten.
Rond 13:00 werden we met de auto opgehaald en naar de school (die trouwens roze is!) gebracht. Daar stonden de Turkse "gast-zusjes" op onze leerlingen te wachten. Ze kwamen meteen naar ze toe en stelden zich voor. Het was een beetje zenuwachtig en giechelig, maar iedereen werd erg gastvrij ontvangen.

In de middag zijn we met de Turken gaan wandelen langs een rivier, en hebben we vis gegeten op de rivier. Een hele vis, met kop en staart.

Tijdens het wandelen hebben de Turkse en Nederlandse meisjes elkaar beter leren kennen en konden ze al best met elkaar kletsen.
Dat moest ook wel, want hierna gingen ze alleen naar huis met het gastgezin.

Meneer Jacobs en mevrouw Alberts hebben 's avonds een voetbalwedstrijd gekeken op straat. Kijk maar naar het filmpje hoe dat gaat!

Morgen gaan we heel de dag leuke dingen doen, tot dan!

• 22 April 2012 - 19:04

G&G Ouders Xannalou:

Wat leuk elke keer die update.
    Wat een gegiegel zal dat geweest zijn met 8 meiden bij elkaar, maakt niet uit of je Turks of Nederlands bent, giegelen kan je.
    Was de vis lekker???? En wij denken dat wij hier raar zijn om rauwe vis te eten, ik heb nog niet een vis in zijn geheel gegeten.
    Ik ben benieuwd naar de video.
    Wel leuk dat de meisjesschool roze is dat past wel bij ze.
    Heel veel plezier nog vanavond.
    Voor straks slaap lekker.
    Groetjes Gerard en Gabriëlle Ton
    (ouders Xannalou)

• 22 April 2012 - 19:11

Ouders Xannalou:

Wat een geweldige foto's
    Leuk om te zien dat de meiden het naar hun zin hebben.
    Ik ben echt heel benieuwd hoe ze het vanavond hebben.
    Zo te zien klikt het leuk tussen de meiden.
    Was de vis lekker?

De video zag er leuk uit. Ik kon wel zien dat jullie de meiden missen.
    Waarom ga je anders naar een Turkse voetbalwedstrijd kijken :D

Nog een fijne avond
    We zien uit naar jullie nieuwe verslagen.

• 22 April 2012 - 19:24

Mevrouw Bakers:

Hallo reisgenoten,

Goed om van jullie te horen. Via sms hoorde ik van meneer Jacobs al dat de reis goed is verlopen. Ik snap helemaal dat het best spannend is, het verblijf in een gastgezin. Knap hoor dat het zo goed loopt en dat jullie al gezellig aan het kletsen zijn. Die vis!!! met kop en staart, dat is wel bijzonder. Ik wens jullie morgen een hele goede dag toe en ben erg benieuwd naar het verslag.

Groet,
    mevrouw Bakers

• 22 April 2012 - 20:26

Philepine:

Leuk om weer wat te horen en te zien.
    Hebben ze allemaal de VIS op ook Xannalou??????
    Leek mij trouwens best gezellig op straat voetbal kijken.
    Vraag me trouwens af waar de heer Jacobs en mevrouw Alberts in Turkije verblijven. Bij een gastleraar??

• 22 April 2012 - 20:53

Mevr. Van Lierop:

Dames jullie schrijven dat jullie lekker weer hebben! Nou geniet ervan want hier is er heel veel regen gevallen in het weekend.
    Ben erg benieuwd hoe de gastgezinnen bevallen, eerste nacht slapen, spannend hoor!

• 22 April 2012 - 21:20

Dick En Carla En Dj:

nou leuk verslag en lekker weer en ik en mijn ouders hopen dat jullie het daar naar je zin hebben of krijgen. groetjes van Dirk-Jan en Carla en Dick Kooistra

• 23 April 2012 - 05:53

J En A-M:

Goedemorgen!
    Wat een leuke foto's!
    Gaan jullie vandaag mee naar school met die meiden? Succes!
    De video kunnen we hier helaas niet openen, maar die leraren hebben zich vast vermaakt met voetbal.

Groetjes vrienden van Mevr. Alberts

• 23 April 2012 - 07:53

Mevrouw Westerveld:

Wat fijn dat we weer zo goed op de hoogte worden gehouden van jullie ervaringen.
    Lekker geslapen bij de gastgezinnen?
    Hier op dit moment echt Hollands weer, al 1 uur motregen. Geniet maar van het lekkere weer daar, en van de rest natuurlijk.

Vriendelijke groet, mevr. Westerveld

• 23 April 2012 - 10:32

Klas 5+:

Fijn dat jullie goed zijn aangekomen en het naar jullie zin hebben. Wij van klas 5+ zullen het verloop van het reisverslag verder volgen en zijn speciaal benieuwd naar de ervaringen van onze klasgenoot Veerle bij haar gastgezin.

Veel plezier nog!

• 23 April 2012 - 18:24

Edwin Kramer:

Beste reizigers
    wat goed omtehoren dat de reis goed is gegaan en dat jullie het leuk hebben en dat het mooi weer is.
    ik blijf jullie volgen
    met vriendelijke groet Edwin Kramer

• 23 April 2012 - 18:50

Paula:

Hallo...!

Meneer jacobs en mevrouw alberts slapen in een hotel en vermaken hun daar goed. Mij Gezin s supper lief en wllen dat ik ook goed eet en drink. merve s het mesje de op de school zt en heeft 2 zusen en 1 broer haar zusen heten Sevde en eda en haar broer fatih. Ik heb de eerste nacht goed geslapen.

Veel plezer n de regen en wj geneten van de zon .

groetjes Paula.

• 23 April 2012 - 19:29

Xannalou:

met mj gaat alles goed k heb geen vs op k hou net van vs. meneer jacobs en mevrouw alberts slapen n een hotel
    mama je camera doet het net meer k wou foto s maken van ut het vlegtug maar hj deet het neens net meer en nee k heb het net express gedaan ook al doe k anderen batereen er n hj doet het net heel veel groetjes van her het s heer wel anderser dan thus.

• 23 April 2012 - 19:31

Dhr. Jacobs:

Bedankt voor jullie vele reactie!
    Wat antwoorden op de vragen:
    Nee, Xannalou heeft geen vis gegeten, maar een soort gehakt met brood.
    Mevr. Alberts en ik slapen in een hotel in de stad en niet bij gastdocenten. Voor onze avonturen op maandag lees het nieuwe reisverslag!
    Groeten!

• 23 April 2012 - 19:42

Heleen Jacobs :

Jullie maken zo te lezen een heleboel nieuwe dingen mee. Wat klinkt het allemaal gaaf en wat ziet het er gezellig uit op de foto's. Ik hoor jullie gewoon giechelen als ik naar de foto's kijk, lekker stel meiden bij elkaar. Veel plezier en ik hoop dat jullie nog veel lol met elkaar gaan maken!

Groeten van Heleen Jacobs

• 23 April 2012 - 20:53

Sabel:

vandaag super leuk dag gehad me ze alle. we gngen vandaag naar een ander dropje toe. daarvoor moesten we 3 uur rjden met de bus. we gngen ledjes zngen en dansen n de bus.we gngen de turkse leerlngen nederlands woordjes leren.

cao Isabel