Maandag! - Reisverslag uit Ankara, Turkije van PoInt PoInt - WaarBenJij.nu Maandag! - Reisverslag uit Ankara, Turkije van PoInt PoInt - WaarBenJij.nu

Maandag!

Door: Dhr. Jacobs

Blijf op de hoogte en volg PoInt

23 April 2012 | Turkije, Ankara

Dag allen,
De eerste nacht bij het gastgezin is goed verlopen. De meiden vonden het wel moeilijk maar zijn met open armen ontvangen! Xannalou zit bij Enise, Isabel bij Aysenur, Veerle bij Merve en Paula bij Mervenur. (zie foto)

Vanochtend waren de meiden om half 9 bij ons hotel en zijn we met een luxe taxibus 3 uur gaan rijden naar Urfa. (De warmste stad van Turkije vandaag was het al 30 graden, lente!?!) Het is de geboortestad van Abraham. Een belangrijke cultureel-historisch en religieuse stad voor zowel Joden, Moslims als Christenen. (check www.bijbelsesteden/urfa.nl voor meer info)

Onderweg er naar toe was het een groot feest in de bus. (zie filmpje) Het was prachtig om te zien hoe snel de meiden zich bij elkaar op hun gemak voelen. Er werd gedanst, gezongen, heel veel gegiecheld en over en weer Turkse en Nederlandse woorden geleerd. Gecombineerd me wat handen en voeten Engels ging dit prima!

Urfa was prachtig maar heel druk omdat vandaag een vrije dag was voor veel Turken ivm. de dag van het kind. Daarna gingen we door naar Harran (zie bijgevoegd kaartje) waar we een cultuurhuis bezochten met traditionele huizen, klederdracht, gereedschappen enz. De meiden vonden het maar wat interessant dat de mensen daar in de zomer buiten op een soort stalen hoogslapers slapen, als bescherming tegen schorpioenen, spinnen en ander ongedierte.

Op de weg terug naar Kahramanmaras was het weer een giechelende meiden bende. Zodat ik halverwege maar ben overgestapt naar de auto van een van de Turkse docenten om in alle rust over de belangrijke zaken des levens te praten.(voetbal! Galatasaray-Fenerbace)

Het is super om te zien hoe geweldig goed de meiden het doen.
Groeten van een erg trotse docent!

  • 23 April 2012 - 20:47

    PoInt PoInt:

    Namen bij de groepsfoto:
    Van links naar rechts:
    Mervenur,Paula, Veerle, Merve, Xannalou, Aysenur, Isabel, Enissa en mevrouw Alberts.
    In het midden: Adeviye (Turks docent) en haar dochter Hatice.

  • 23 April 2012 - 21:01

    Ouders Xannalou:

    geweldig deze updat.
    Fijn om te lezen dat de meiden al zo gauw gewend zijn aan elkaar.
    Het was inderdaad een gezellige bende in de bus.
    (kan me het terugtrekken van de docent wel voorstellen,je hebt het toch nog lang vol gehouden)
    Het is echt warm daar, maar goed dat ze goed voorbereid waren en korte kleding hebben meegenomen.
    De hoofddoeken staan prachtig.
    Mooie foto's ook.
    We hebben echt uitgekeken naar jullie reisverslag van vandaag.
    Lieve meiden en docenten
    veel plezier nog deze dagen.
    hartelijke groeten uit het frisse natte Nederland. GBY

  • 23 April 2012 - 21:25

    Gabriëlle Ton:

    Lieve Xannalou
    Het geeft niets dat mijn camera het niet meer doet, dat kan gebeuren.
    Jammer alleen dat je nu zelf geen foto's meer kunt maken.
    Geniet van de komende dagen en maak je niet druk om de camera.
    Liefs mama

  • 23 April 2012 - 21:48

    Dhr Jacobs:

    Het is officieel!!! Morgen om 10uur zijn we uitgenodigd op de koffie bij de burgemeester van Kahramanmaras. Wat heel speciaal is als je bedenkt dat deze stad even groot is als Utrecht!

    Groeten uit Turkije!

  • 23 April 2012 - 23:29

    Dick En Carla:

    leuke fotos ziet er goed uit veel plezier

  • 24 April 2012 - 07:57

    Klas 2A En Mw. Kuhne:

    We hebben vandaag met de hele klas genoten van jullie reisverslagen! Wat super om te lezen, vooral de filmpjes vonden wij leuk!
    Een aantal vragen van de klas:
    - Is het leuk om te slapen bij een gastgezin?
    - Wat eten jullie allemaal? Is het lekker?

    We hopen dat jullie onze vragen kunnen beantwoorden!

    Geniet ervan daar! We zijn best een beetje jaloers, want het regent hier :(

    Groetjes,

    Mw. Kuhne en de leerlingen van klas 2A

  • 24 April 2012 - 10:35

    Oma Phili:

    Wat leuk om zo elke dag wat te horen en fijn dat het zo goed gaat.
    Die busreis had ik wel mee willen maken al denk ik dat mijn oren na een poosje ook wel getuit hadden.
    Verstandig hoor meneer Jacobs om over voetbal te gaan praten.
    En nu vandaag?? Naar school??
    Ik ben benieuwd om morgen weer van jullie te horen, en geniet maar van het weer want hier is het KOUD.
    Groet van oma Phili

  • 24 April 2012 - 12:57

    Corine Ter Horst:

    Wat lees ik weer zonnige berichten en hoe goed jullie het doen bij jullie gastgezin en bij de Turkse leerlingen. Er wordt volgens dhr. Jacobs veel gegiecheld. Fijn dat de stemming er zo goed in zit! Gaat het praten ook goed in het engels? Gelukkig kunnen jullie je handen en voeten gebruiken...
    Wat hebben jullie al veel mooie dingen gezien! Vooral de markt met al die bergen kruiden vond ik prachtig. Het lijkt me heerlijk om daar rond te lopen in een lekker temperatuurtje. Hier hebben we hagel en regen.. Dan nog de dag van het kind! Wat wil je nog meer? De meiden zien er trouwens fleurig uit met de hoofddoeken! Jullie vallen als blanke dames helemaal niet meer op.Ik moest echt goed zoeken wie waar stond!Ik wens jullie nog een heel fijne tijd en veel succes met de presentatie. Dat komt vast goed!
    Groet van jullie conciërge

  • 24 April 2012 - 13:17

    Dhr. Gilijamse:

    Hallo iedereen,

    Het is geweldig om jullie verhalen te lezen, foto's te zien en de filmpjes te kijken. Jullie pakken het goed aan!!! ;)
    Nog veel plezier.
    grt dhr. Gilijamse

  • 24 April 2012 - 13:37

    Mevrouw Bakers:

    Hallo reisgenoten (incl. onze trotse docenten),

    Wat is het weer leuk om de foto's te zien en het verslag te lezen. Het gaat goed. De foto 'alle meiden' laat zien dat jullie je helemaal thuis voelen.

    Veel plezier.

    Groet,

    mevrouw Bakers

  • 24 April 2012 - 13:56

    Paula:

    Hallo allemaal.

    wat supper leuk dat jullie vragen stelen is voor ons weer leuk om er op te reagiren. het slapen bij me gast gezin vind ik supper leuk ik heb een lief gezin die me alleen maar goed verzorgen met eten en drinken en ls ik vol zit dan zeg ik het ook maar krijg ik als andwoort je moet wel eten wahahha. maar tog kom ik er onder uit gelukkig want anders was ik een baksteen als ik weer terug kom nar nederland hihih. het eten is best lekker vooral het ijs is ZALIG hmmmmmmmmm....!! jammer dat het bij jullie zo slecht weer is en dat jullie niet echt zon hebben vndaag haden wij 29 graden en zijn we de stad in geweest en bij een helle grote moskee geweest waar ze toen mee bezig waren toen yvonne en lisette en diewertje waren die is nou bijna hellemaal af nog kleine dingetjes moeten ze nog doen en dan is die hellemaal klaar. het is heel vermoeient maar wel supper leuk morgen gaan we met school mee lopen en krijgen we allemaal verschilende lesen op school SPANEND.

    nou veel regen plezier in nederland en denk maar aan ons hier in het zonnetje.

    ByeBye.

    Liefs Paula...!!

  • 24 April 2012 - 14:09

    Xannalou:

    Hallo allemaal,

    bij het gast gezin is het leuk maar het is soms wel moeilijk te begrijpen maar verder is het hier heel gezellig. En het is heer super warm. Het eten is heer lekker maar soms ook niet ik lus bijna niks ik ben soms een grote zeur kous.
    het was vandaag een leuke dag en wij hebben veel gezien en ik ben nu wel heel moe.
    nog veel success daar in Nederland
    veel groetjes xanna




  • 24 April 2012 - 14:15

    Isabel:

    Merhaba allemaal,
    We gingen vandaag naar de markt toe. en we hebben een moskee bekeken en zijn naar een kasteel geweest. we zijn op bezoek geweest bij de burgemeester van Kahramanmaras en met hem op de foto geweest. het eten is hier heel lekker en soms is het pittig!! we gaan straks weer naar onze gastgezinnen toe. heel leuk dat jullie ons volgen. lekker weer is het 29 graden hier zo!!
    ciao Isabel

  • 24 April 2012 - 14:22

    Veerle:

    hallo allemaal,

    vandaag hebben we een moskee bezocht,
    het was een mooie moskee
    we hebben een ijsje gegeten, we hebben met de gast gezinnen de moskee van binnen bekeken.
    we hebben veel foto's gemaakt van de moskee en van buiten.
    we zijn bij de burgemeester geweest en we zijn er ook mee op de foto geweest, dat was best wel bijzonder.
    het was een leuke dag!

  • 24 April 2012 - 16:51

    Oma P:

    Ach meneer Jacobs ik heb eigenlijk best meelij met u
    Allen als man met al die meiden???
    Of wordt u stiekem weg wel verwend
    aan aandacht zult u zeker niet te kort komen

  • 24 April 2012 - 20:34

    Dieuwertje:

    Heey allemaal

    Ten eerste ben ik super jaloers op jullie dat jullie in turkije zitten wand ik was graag nog een keer mee geweest en Paula weet je al waneer en of je yasmin nog gaat zien ik vind het super leuk om jullie verhalen te lezen ook gewoon omdat ik weet hoe leuke ervaring het is

    Xxxx dieuwertje

  • 25 April 2012 - 12:33

    Corine Ter Horst:

    Wat lijkt het me gezellig daar en wat doen jullie super leuke dingen. Ik ben best wel een beetje jaloers op jullie! Op afstand geniet ik mee, door de leuke foto's die worden verstuurd. Het ga jullie allen goed daar in het hete Turkije!
    De conciërge

  • 25 April 2012 - 15:21

    Sabel:

    Merhabe allemaal,
    vandaag gngen we naar school toe en mee doen met de textelles. we gngen ook nog naar de markt toe!. vanavond hebben we een specal dnner!!.

    Cao sabel

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

PoInt

Actief sinds 18 Jan. 2010
Verslag gelezen: 321
Totaal aantal bezoekers 64111

Voorgaande reizen:

04 April 2014 - 17 April 2014

Internationale stage BB Sunparks Mol België 2014

03 April 2013 - 03 April 2013

Internationale stage aka 2013

10 December 2012 - 14 December 2012

Internationale schilderstage Sunparks Mol, België

04 Juni 2012 - 17 Juni 2012

Want to be Mobile: buitenlandstage

21 April 2012 - 27 April 2012

Kahramanmaras april 2012

20 Maart 2011 - 27 Maart 2011

Comenius Intskills 2011

Landen bezocht: