De eerste werkdag: 5 juni 2012 - Reisverslag uit Mol, België van PoInt PoInt - WaarBenJij.nu De eerste werkdag: 5 juni 2012 - Reisverslag uit Mol, België van PoInt PoInt - WaarBenJij.nu

De eerste werkdag: 5 juni 2012

Door: Laura

Blijf op de hoogte en volg PoInt

06 Juni 2012 | België, Mol

Dag allemaal,
Niemand van ons hoefde echt vroeg op vandaag, dat was wel even lekker na de drukke dag van gisteren.
De meiden hebben gezamenlijk ontbeten, ook degenen die laat moesten beginnen aten mee. In het jongenshuis had Pascal de ontbijttafel al klaar gemaakt voor degenen die vroeg moesten beginnen. Kortom: de samenwerking en sfeer in de huisjes is prima.
Om jullie een idee te geven van wat we hier doen is hier het werkrooster van vandaag:
Dieuwertje: 9.30-16.30 technische dienst -> huisjes aan de buitenkant schoonmaken
Anneminke: 9.30-16.30 zwembad -> toezicht
Naomi: 12.00-20.00 Kempense hoeve -> eten bereiden
Pascal: 16.00-22.00 Centrale keuken -> eten bereiden en afwas
Yusuf 17.00-23.00 Bowling en clubcafe-> biertjes tappen, bedienen en bowlen
Saffira 17.00-23.00 Kempense hoeve -> bedienen
Het werken ging best goed. We hebben aardige begeleiders die ons goed helpen. En we kregen allemaal complimenten van onze begeleiders over onze werkhouding.
Annelies ging na het werken nog even lekker ontspannen, stapte op de skeelers en ….. werd gebeten door een hond! Hij beet nog flink door ook, bleef nog even aan haar been hangen en de eigenaar deed niets, zelfs niet toen Annelies vroeg: Wilt u uw hond even aanlijnen? Annelies is met mevrouw Lakerveld naar de ‘arts van wacht’ geweest, een lief oud vrouwtje uit de prehistorie, die haar wel goed geholpen heeft: een tetanusprik, ontsmetten, steriel gaas en een verband.
Na het eten, gezellig met elkaar (althans, iedereen die vrij was) in het meidenhuis, een soort pannenkoeken, maar dan in 1000 stukjes, ging iedereen internetten in het hoofdgebouw: GTST kijken, chatten met familie en vrienden enz.
Om 21.30.u. nog de dagelijkse vergadering, vandaag was Naomi de voorzitter en Anneminke moest notuleren. Belangrijk bespreekpunt dat steeds terug komt in de vergadering is dat we op zondag vrij hebben en dat dan in Antwerpen alles dicht is. We willen dus graag op zaterdag naar Antwerpen maar dan moeten we werken, grrrr.
Tijd om te gaan slapen, want we moeten morgen allemaal weer werken.

• 06 Juni 2012 - 15:33

Winanda :

Hoi harde werkers,
    Ik lees dat jullie je niet hebben verveeld! Waren jullie moe na afloop van de dienst?
    Ik ben heel benieuwd naar de ervaringen van vandaag.
    En Annelies: heel veel sterkte met je been. Wat een rothond zeg ;-(

groetjes Winanda (moeder van Dieuwertje)

• 07 Juni 2012 - 11:49

Frits Van Dijk:

Zo te zien aan de foto's gaat het aardig goed bij jullie. Ik hoop dat jullie het naar jullie zin hebben en wens Annelies beterschap met de lelijke hondenbeet.
    Tot zaterdag!

Groet