Zaterdag 5-4, 1e werkdag - Reisverslag uit Molsveld, België van PoInt PoInt - WaarBenJij.nu Zaterdag 5-4, 1e werkdag - Reisverslag uit Molsveld, België van PoInt PoInt - WaarBenJij.nu

Zaterdag 5-4, 1e werkdag

Door: Mevr Hurkmans en mevr Spek

Blijf op de hoogte en volg PoInt

05 April 2014 | België, Molsveld

Op dit moment zitten wij, mevrouw Spek en mevrouw Hurkmans, in de 'wifi' zone. We kijken terug op een bijzonder geslaagde eerste werkdag voor de stagiaires. De verdeling zag er als volgt uit:

Ontbijtsdienst en restaurantwerkzaamheden: Haseeb
Twee zwembaddiensten: Jamie en Nathalie
Winkel: Angela
Restaurant: Melissa
Technische dienst: Marcel en Jamey
Bardienst: Scott
Burger Express: Arenda

Marcel en Jamey hebben de meest veelzijdige dag gehad: ze hebben afvalbakken geschilderd, technische problemen opgelost in verschillende vakantiehuisjes en zwerfavfal op het hele park opgeruimd. Af en toe zagen wij ze voorbij fietsen. Omdat ze in werkkleding op het hele park kwamen, werden ze door verschillende gasten aangesproken en ze hebben de gasten zo goed als mogelijk geholpen (door hen bijvoorbeeld (op goed geluk) naar hun huisje, dat ze kwijt waren, te begeleiden).

De medewerkers van Sunparks vangen de stagiaires goed op. Sommigen hebben de afgelopen twee jaar ook al met onze leerlingen gewerkt. Melissa en Scott zijn nu nog actief in het restaurant en achter de bar, maar de anderen hebben aangegeven, dat ze het erg leuk hebben gehad vandaag en dat ze mooie complimenten hebben ontvangen. Zo kregen wij over Angela te horen: 'ze doet het heel goed, ze heeft echt oog voor styling en is een 'goei meisje'!

En dan nog wat:
- Scott heeft drie kwartier hardgelopen langs het meer
- Wij kwamen tijdens ons rondje Haseeb als eerste tegen en die vertelde enthousiast over hoe leuk hij het had. Een opsteker voor ons, want ook voor ons is het best spannend en afwachten, hoe de leerlingen het gaan ervaren
- Nathalie en Scott zijn gisteravond boodschappen wezen halen. We hadden echter nog maar een kwartier. Ze gingen als wilden door de supermarkt en toen er drie keer was omgeroepen dat het toch echt sluitingstijd was, zijn we vertrokken........
- Nathalie had het heeel gezellig met haar collega in het zwembad, goed voor de competentie: collegialiteit
- Arenda heeft het erg plezierig gevonden bij de Burger Express, maar...... wat zal de technische dienst haar morgen brengen????
- Melissa mocht vandaag in de bediening, haar specialiteit, want dat doet ze thuis in haar stage ook!
- Jamie heeft al eerder een zwembadstage gelopen en heeft vandaag allerlei wetenswaardigheden kunnen uitwisselen met zijn werkbegeleider

De sfeer onderling is erg positief, de ontvangst door Sunparks allerhartelijkst en vandaag werden we ook nog verwend met zonneschijn. Al met al een mooie start van ons project.

Mevrouw Spek en mevrouw Hurkmans

Ps: wat jammer, dat mevrouw Spek morgen al weer gaat.........

• 07 April 2014 - 16:00

PoInt PoInt:

Hoi Belgen, wat goed om van jullie te horen! Fijn dat zo goed met jullie gaat! Heel veel succes deze week en houden jullie ons op de hoogte?
    Groetjes, Mw. Kuhne